7 Apr 2008

Adegan Yang Tak Ingin Kita Lihat

Sebuah jet peribadi sedang menunggu ketika untuk terhempas. Dalam pesawat itu terdapat 5 orang penumpang, tetapi cuma terdapat 4 buah payung terjun.

Penumpang pertama berkata :

“ I am Maya Karin, a popular entertainer in Malaysia, dunia hiburan memerlukan saya” .

Beliau mengambil parachute pertama dan terjun dari pesawat itu.

Penumpang kedua Dato' Seri Anwar Ibrahim berkata :

“ Saya adalah pemimpin terkemuka, dan ada orang kata saya adalah “PM in waiting”, Malaysia perlukan saya.”

Beliau mengambil parachute lalu terjun dari pesawat itu.

Penumpang ketiga, Dato' Seri Abdullah Badawi, berkata :

“Saya Perdana Menteri Malaysia, isteri pun baru, saya baru menang selesa pilihanraya, banyak agenda yang belum di selesaikan, Malaysia perlukan saya”.

Beliau mengambil bungkusan dan terjun.

Penumpang keempat Dato' Nik Aziz Nik Mat berkata kepada penumpang kelima seorang budak sekolah darjah 5.

“Ambœ tuo doh, raso sudoh buat terbaik untuk rakyak Kelatæ, puah hati doh. Ambœ raso patut bui parachute last ko awæ; panjæ lagi maso depæ awæ.”

Pelajar sekolah itu berkata :

“ Jangan takut Tok Guru....... ada cukup parachute untuk kita berdua! PM kita yang genius tu ambil beg sekolah saya ....”

No comments: